El PAV-DDHH, dende Asturies ye’l primer programa de proteición y acoyida temporal que se punxo en marcha nel estáu español, hai venti años, buscando dar rempuesta a les necesidades crecientes de proteición de les persones, organizaciones y comunidaes que defenden los drechos humanos
Los destinatarios d’esti programa son los homes y muyeres qu’asumen riesgos nel so país d’orixe pa defender los drechos humanos, activistes, defensores de les vides, los territorios, les cultures ya’l mediu ambiente frente l’aberración de la pavura, la persecución ya’l usu de la violencia pa caltener los privilexos. “A eses persones acósase-yos, tortúrase-yos, ecarcélase-yos, ya incluso se yos mata, cenciellamente por atrevese a alzar la voz polo que ye correcho”.
Pal desendolcu del programa asturianu de proteición d’activictes pro-drechos humános cuéntase col sofitu de delles organizaciones ensin les que nun sedría posible llevar alantre esta llabor d’acoyida y abellugu: les asturianes CEAR, Amnistía, CSI, COSAL, Suatea, Romero, Xusticia y Paz, Asamblea Moza, CODOPA, CMPA, Ecoloxistes n´Aición, Pachakuti,Uso, UGT, CCOO, CSCA y Cáritas, coordinaes col xorreciente númberu d’organizaciones colombianes, dende l’anicial CUT a les posteriormente incorporaes Andas, FCSPP, CPDH, Cajar, CNA, ONIC, Fensuagro y MOVICE. Gracies a toes elles foi posible acoyer demientres estos 20 años, a 119 persones, de les que dos d’elles, Luciano y Henry, foron asesinaes al tornar a Colombia pa continuar cola so llucha.
Pa los organizadores d’esti programa, seique perimportante, esti númberu ye “mínimu, insuficiente, pero esti ye’l nuesu aporte coleutivu, que podría y tendría de tener aiciones asgaya dende les istituciones asturianes p’abellugar y protexer a la xente que defende los drechos”.
Na cellebración del 20 Aniversariu del entamu del Programa asturianu, la so aspiración ye que nun seyan precisos más programas como esti “que nun faigan falta, cuando los estaos, los gobiernos, cumplan cola so obligacion de protexer la vida de la xente”.
Amás del programa asturianu hai en marcha otros cinco más recientes, ún n’Euskadi, dos en Catalunya, otru en Madrí y un caberu en Valencia, tando anunciáu otru n’Aragón, amás del d’Amnistía Internacional.
Nuria Prendes.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Si la labor que han realizado las diferentes organizaciones ha Sido muy importante porque ha hecho el papel de denuncia nos han recibido nos han brindado solidaridad moral sicosocial,económica,como si fuéramos de la familia española,así nos han hecho sentir,pero como Colombiana siento dolor, rabia, impotencia ante tanta barbarie que da este gobierno siembra terror siguen amenazando,desapareciendo y asesinando a nuestro líderes sindicales.indigenas,líderes comunitarias,solo por pensar diferente y rechazar las políticas económicas,sociales,militares, la guerra que sigue aplicando Duque frente democratico,uribe que es el Hitler de colombia.estan acabando nuestros ríos,medio ambiente,despojo de territorio es una guerra de nunca acabar. Aprovecho para dar agradecimientos por su labor,por la hermandad con los colombianos y colombianas que vivimos este terror que deja la guerra impuesta por los gobernantes y el Uribismo.
estoy agradecido con todas aquellas organizaciones que han hecho posible el programa de asilo temporal, ya que durante el tiempo de estadia se comparte y se da a conocer lo que realmente ocurre en Colombia, porque desafortunadamente los medios de comunicación que tenemos no cuentan la verdad de lo que ocurre, y esto debido a que los propietarios son de los pocos que tienen el dominio sobre nuestro territorio. con estos programas de acogida se han evitado las muertes de los que hemos participado de ella. en Colombia los grupos gobernantes radicales tienen tomado el país en cabeza del URIBISMO y no aceptan contradictores politicos, ni lideres sociales, defensores DDHH, ambientalistas y todos aquellos que se opongan a su “REGIMEN”, debido a esto son los asesinatos que se cometen a diario con nuestros compañeros y lideres en defensa de nuestro territorio. una solicitud respetuosa a las organizaciones internacionales para que medien ante el actual gobierno que no tiene otro propósito que desatar en nuestro país una nueva guerra.