Diverses organizaciones ciudadanes y persones xuniéronse ante’l grave problema de contaminación ambiental que carez el nuesu país y llancen un Manifiestu conxuntu nel que reclamen el drechu a alendar bien, manifiestu que vos trescribimos
La mayor parte de la población d’Asturies alienda aire contamináu por partícules en suspensión y otros contaminantes como’l bencenu. Recordemos qu’Asturies ta a la cabeza de muertes por cáncanu de polmón respeuto al restu de Comunidaes.
La Organización Mundial de la Salú (OMS) considera que la contaminación con partícules trai efectos sanitarios inclusive en bien baxes concentraciones; ello ye que nun se pudo identificar nengún estragal per debaxo del que nun se repararon daños pa la salú.
L’Axencia Internacional d’Investigación del Cáncer (International Agency for Research on Cáncanu, IARC), entidá de la OMS dedicada a la área del cáncer, estableció con base na evidencia científica disponible que la contaminación atmosférica tienen un efectu carcinóxenu nos seres humanos. Estes evidencies mueven a la mesma la OMS a revisar a la baxa los valores establecíos nos sos Guíes calidable del Aire de 2005.
Nesti contestu, el control de la nocividá ambiental nun puede siguir basándose na actual normativa estatal y comuñal, una llexislación obsoleta na que la presión empresarial ta percima de la conocencia científica, la protección de la salú y l’interés de la población.
Nun tamos en disposición de delegar nin dexar la defensa de nuesa salú. La esperiencia de quienes tuvieron la responsabilidá del Gobiernu n’Asturies dende fai yá más de 35 años, foi la negación del problema, el disimulu y l’engañu. Ye necesario terminar colos tiempos nos que los políticos actuen como intermediarios del poder económicu y desixir la defensa de los intereses de la ciudadanía; una política que seya una ética de lo público.
N’Asturies, los efeutos perversos del mercáu cuesten la vida y la salú a mamplén de persones trabayadores-ciudadanes, dientro y fora’l trabayu cada añu.
Los procesos participativos resulten cafiantes pa quien tienen la pretensión de que tan solo seyamos ciudadanía votante qu’allega a les urnes cada cuatro años.
La salú nin se viende nin se delega, deféndese. Suscribimos esti principiu básicu que yá tien más de cincuenta años. La salú precisa de la implicación colectiva y del consensu social que tienda a amenorgar drásticamente los efeutos negativos de la contaminación na salú de la población y nel mediu ambiente.
L’emplegu industrial nun se defende con instalaciones decadentes o cola falta del más mínimu respetu medioambiental. La salú de los trabayadores y de la ciudadanía nun puede supeditase a la productividá y a los beneficios empresariales. Los costos medioambientales de nun utilizar les meyores técniques industriales disponibles pal amenorgamientu de la contaminación nun se deben derivar al conxuntu de la sociedá.
Nun podemos permitinos un sistema económicu en guerra permanente col planeta y los sos moraores. Un sistema esmolecíu puramente pol llogru del máximu beneficiu.
P’amenorgar la contaminación tamién resulta necesario:
L’actuación decidida sobre’l tráficu con planes de movilidá llocales y rexonales que potencien el tresporte públicu y los medios non motorizaos como la bicicleta o’l tránsitu piatonal. Midíes qu’ameyoren y potencien el ferrocarril y que favorezan un amenorgamientu significativu del usu del coche particular, promoviendo en paralelu aiciones en favor de los vehículos menos contaminantes.
Planes d’amenorgamientu del consumu d’enerxía, cola meyora de los aislamientos de los edificios, y p’anovar calefacciones y sistemes de climatización n’instalaciones públiques y en pequeñes y medianes empreses.
Esiximos el compromisu de les distintes Alministraciones con un plan de borrafes real y efeutivu que favoreza’l reciclaxe y refugue d’una vegada y pa siempres la instalación d’una incineradora o la esviadura de residuos pa incineralos en determinaes instalaciones industriales.
Esmantelamientu de la regasificadora y l’escrupulosu respetu a les zones de seguridá mínimes de 2 km. para cola vecindá de cualquier proyectu o actividá industrial.
Esiximos tresparencia y claridá, con avisu a la población al traviés de los medios de comunicación, cuando se produzan situaciones de mala calidá del aire, según la puesta en marcha de llimitaciones reales a les actividaes que xeneren contaminación por partícules en suspensión o otros contaminantes.
Demandamos de les estremaes distintes Alministraciones Públiques planes d’actuación pa terminar cola alta contaminación acústica que se sufre en determinaos puntos de la nuesa xeografía, con independencia de que l’orixe d’esta seya industrial, tráficu o arruelu. La contaminación acústica tien un gran impactu sobre la salú de les persones (audición, velea, irritabilidá, síntomes depresivos, falta de concentración, rendimientu menor nel trabayu y nos estudios). El sometimientu continuu a altos niveles de ruíu puede terminar acarretando cambeos basculares y nerviosos que suponen un altu costu pa la salú.
Les organizaciones ciudadanes y les persones que suscribimos esti manifiestu, vamos promover campañes d’información y movilización social, pa esixir a les correspondientes Alministraciones Públiques el desendolcu de planes concretos por que la población de los conceyos con problemes de contaminación pueda esfrutar del so drechu a alendar aire sano y tamién l’aplicación de cuantes midíes seyan necesaries p’amenorgar la contaminación y cumplir asina cola so obligación na defensa de la salú de la ciudadanía asturiana.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.