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Feminismu en Matilde de Soignie, la segunda asturiana en ver la so obra impresa

  • 7 Avientu, 2021

Inaciu Galán descubre que la escritora avilesina Matilde de Soignie llegó a imprenta con un llibru n’asturianu en 1890. L’autora de la que yá se conoció’l testu manuscritu en 2019, preséntase agora como la segunda muyer en llegar a ver la so obra impresa

La escritora avilesina decimonónica Matilde de Soignie de las Alas Pumariño, que foi descubierta al traviés d’un manuscritu con poemes n’asturianu pola so sobrina-bisnieta, Matilde de Soignie, en 2019, danos agora una sorpresa nueva. L’investigador Inaciu Galán dio a conocer esti miércoles dientro de les Charres del Muséu d’Hestoria Urbana d’Avilés, entames pola Estaya de la Llingua, onde dio una conferencia sobre la hestoria de la llingua asturiana, una novedá bien
interesante pa la hestoria de la lliteratura asturiana y d’esta autora. Ta acabante atopar un exemplar d’un llibru de l’autora que llegó a imprenta n’Avilés en 1890 y del que nun se tenía
conocencia.

“Agora sabemos qu’aquel manuscritu tituláu “Ecos de mi aldea”, nun yera namás una obra
escrita pa ella mesma o pa los más cercanos, Matilde de Soignie tenía vocación d’escritora, quixo
dar a conocer la so obra y tuvo la sonadía como pa llevala a imprenta. Esto da-y una mayor
relevancia y conviértela na segunda escritora muyer n’asturianu que conocemos que llegó a
imprentar un llibru en vida, dempués d’Enriqueta González Rubín, la primer novelista del asturianu
en 1875, que llegó a imprenta namás quince años enantes”, esplicó Inaciu Galán.
“Tamos falando d’una muyer de la burguesía avilesina qu’escribía n’asturianu y que tenía l’interés
por dar a conocer esa obra, que s’edita cola idea de mandala pa los residentes asturianos en
Cuba según paez”, añadió Galán.
“N’Avilés habéis tar arguyosos de tener una figura como la de Matilde de Soignie, ye preciso
dedica-y más atención y que sigamos afondando na conocencia de la so obra y la so vida”,
remató Inaciu Galán na charra.
Matilde de Soignie de las Alas-Pumariño foi una muyer de l’alta clas avilesina del momentu que
mos dexó una amuesa d’eses muyeres silenciaes a lo llargo de la hestoria, pero que tuvieron ehí,
qu’esistieron. Los sos versos amuesen una conciencia feminista bien avanzanda na época, los
personaxes de los sos poemes, como Rosa, que-y planta cara al mozu Xuan, celosu por atopala
con otru rapaz:

«Si un mozu me vien falar,

nun faltando a la razón,

nun te enfociques, que non,

yo téu que i contestar.

Peru has saber tú, galán

que si vien un atrevíu,

abástame’l puñu míu

pa apretá i’l pasapan».

Amás recházalu con un

«Non quiéu llevar cadena,

ni que me dés otra quexa…

 Lu que nun se quier, se dexa…

Anda… Ve… Non me dá pena»

 Entá queda
abondo por saber d’esta autora, pero les primeres amueses de la so obra son mui prometedores.

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

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