De como n’Asturies conocemos bien a les fuercies del estáu y la importancia de tener medios de comunicación propios y eficientes que cunten lo qu’asocede nel país
Llucía F. Marqués
Les imaxes de lo asocedío ayeri en Cataluña dan la vuelta al mundiu, causando un más que xustificáu plasmu y alarma na población nacional ya internacional. La violencia de baldre y l’asañamientu de les fuercies españoles del orde contra la población civil nun pueden dexar indiferente a naide. Sicasí resúltennos tremendamente cotidianes a los asturianos.
Nun escaezamos que nos enfrentamientos polos derechos llaborales los asturianos perdimos brazos, güeyos y vides, ante’l silenciu cómpliz de los medios de comunicación y l’indiferencia –o’l desconocimientu- del restu del mundiu.
Remembrábenmelo ayeri les mios amistaes, reviviendo los auténticos estaos de sitiu vivíos: “Alcuérdate cuando pasó equí –Mieres-, una selmana zarraos en casa, cola policía viniendo de nueche a romper los portales, a tirar pelotes a los neños que salíen de clase, xente na UVI” “Escondíense detrás d’un muriu de la RENFE si se xuntaben más de 4 a falar salíen boles de nun se sabe u…asi nun se, cuantos díes taremos, una selmana igual, nun podíes salir seguru, nun los víes pero taben y dicíen “asturianos, folganzanes, fíos de puta”
O esta otra, dende la Pola L.lena “Llegaben mancaos a la mio casa, porque’l mio hermanu ye médicu, a que los atendieren, veníen sangrando, llorando, con güesos rotos y güei paez que nun s’alcuerden ” o dende Xixón:
“Tu y yo sabemos perfechamente que los de güei fueron moderaos, porque vivimos dende bien pequeñines los enfrentamientos cola Naval al llau de casa” y otra vegada dende Mieres “A mi pegáronme por meteme a defender a una nena que-y taben Dando. Yera síndrome de down o algo asina! Non habida dengún lio, andaba sola pela cai” y recordando tamién el 15 M “escorríennos hasta la puerta mesma del autocar, pegándonos toletazos mientres intentábemos xubir; igual que los grises”. Podría siguir asina hasta mañana. La mio propia esperiencia podría apurrir numberosos relatos capaces de poner los pelos de punta, y siempres participé nes movilizaciones de manera hiper-pacífica, prométolo. Ayeri mesmu hebio una carga policial contra manifestantes n’Uviéu.
Sicasí la esperiencia asturiana de la represión policial malpenes ye conocida y cuerre incluso’l peligru de ser escaecida. A cencielles, nun cunta cola atención mediática que Cataluña supo atraer.
Por tou ello ye imprescindible que los asturianos cuntemos cola nuesa propia voz, que cunte al mundu lo que pasa equí y dexe de despintar la nuesa realidá, sacando los nuesos conflictos y lluches a la lluz , al traviés mediu de comunicación nos que, como n’InfoAsturies, podamos atopar información díi ente díi.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.