Pa los ganaderos resulta más rentable vender los animales vivos n’otros países que faelo al traviés de la IXP Xata Roxa: hasta 400 euros más por xatu
La Identificación Xeográfica Protexía Xata Asturiana ta travesando malos momentos, no que cinca a produción. Nun ye que yá non se crie Xata Roxa n’Asturies, sinón que la irrupción de nuevos consumidores que paguen por res ente 200 y 400 € más lleva a los ganaderos a esviar les sos vientes a los países d’Oriente Mediu.
Turquía, Exiptu, Llíbano o Arxelia son dalgunos de los países con mayor demanda de carne d’alta calidá, una y bones los conflictos bélicos finaron cola so producción propia.
Busquen carne bono y que tea vivo, pa ser sacrificao acordies los sos rituales, polo que, anque seyan criaos equí, nun cunten dientro de la producción IXP, qu’esti añu creció oficialmente namás un 1%, bien perbaxo les sos previsiones. El pelligru al mediu plazu ta en que la estabilización d’esos países tres los conflictos armaos acabe con esta fonte d’ingresos.
P’animar a los ganaderos a que sacrifiquen los reses ensin salir del país, en llugar de proponer una xubida de preciu dientro d’Asturies que nun obligue a buscar compradores fuera o meyores na situación de les ganaderíes, la Conseyería de Desendolcu Rural y Agroalimentación encamentó a los productores baxar la calidá del productu y desdexar sieglos de tradición p’abaratar los costos, abandonando’l modelu tradicional y optando por cebadorios.
Nuria Prendes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.