La Economía Identitaria ye la rempuesta a la destrucción del texíu sociu-económicu asturianu. “Vendéi la sidra a quien compráis les mazanes” Reclamen los collecheros
Los llagareros asturianos merquen mazana a Francia, Chequia y Eslovaquia, demientres les pumaraes asturianes ven la fruta cayer y podrecer ensin compraores. Por supuesto, la calidá de la mazana foriata, como se ve na semeya –pañada con maquinaria, ensin escoyer, machacada, puerca y cocía depués del llargu viaxe en camión- dista muncho de la que pueden ufrir les pumaraes asturianes, pañaes a man, escoyíes, llevaes direutamente al llagar y de les variedaes afayaices.
Sicasí, son munchos los llagareros que prefieren aforrar en costes mercando mazana foriata y abondos tamíen los sidreros que prefieren aforrar unos céntimos na botella sidre, non escoyendo la D.Orixe Sidre d’Asturies. Unos aforros que mos salen caro a toos: el sector sidreru ye un pegollu importante na cultura y la economía asturiana, abarcando agricultura, produción ya hostelería.
P’Andecha Astur, el problema de fondo ta na falta d’una sentíu identitariu de la economía que permita comprender que na rede socio económica asturiana, si falla un nuedu, cayemos toos.
Llucía F. Marqués
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.