Adautao del facebook de Chema Álvarez
Desplico equí porqué aumentar el dineru n’efeutivu en circulación nun ye namás ganar llibertá, sinón muncho más
Teo un billete de 50 euros en bolsu. Voi al chigre y pago con ello. El chigreru paga con ello al llagareru. El llagareru paga col mesmu billete a la que-y trae les mazanes. La collechera garra les perres y va pagar con elles al barberu. El barberu úsales pa pagar la llavandería. Na llavandería garren el billete y vienen a la mio tienda, páguenme con elli.
Depués de pasar un númberu ensin llende de vegaes d’una man a otra, inda queda un billete de 50 euros enteru circulando na economía real.
Voi al mesmu chigre, pero pago con tarxeta -débitu o créditu, tantu da- Los costos bancarios recuerten un 35% de porcentaxe a la transación (datu del Bancu d’España). Depués de namás venti transaciones diendo a un restorán y pagando la cena con tarxeta de débeda o tarxeta de creitu. Los costos bancarios son d’alredor de 2 euros per transacción. Dempués de namás 20 transacciones, de los 50 euros aniciales de los que falaba de primeres nesti casu queden 15 na economía real. Los otros 35 euros finaron nel sistema bancariu.
Nun pueo desplicalo meyor.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.