Del Blog El Xanu’l Caborniu
-Pero, Manfurada, ¿Qué ta pasó, hom?
-¡Ai, Xanu, que me puñó un güe!
-¡Rediós!. ¿Y cómo foi eso?
-Pues verás. Como andamos na temporada de la gueta, pues resulta qu’atopé una cuerria enllena de castañes valdunes nuna llende au pacen unes vaques con un güe. Como a los gües-yos gusta puñar contra lo colorao, amazcaréme de verde pa pasar desapercibíu pente’l prau y pañar una goxa castañes…Pero’l malfadiáu animalón namás que me vio de lloñe turrióme y tuvi que salir prau alantre y furar pente unos escayos pa que nun m’enganchare…¡Y d’estes traces quedé!
-A, Manfuradina, y el gorru tamién lu llevabes de verde, ho?
-¡Rediosla, el gorru non, llevábalu coloráu!
-Entós nun t’estrañe nada de lo que te pasó. Como bien dixisti enantes, a los gües gústa-yos más dir a lo colorao que a un rapacín un xeláu de chocolate…
Dempués tuvimos charrando un cachu y el mio amigu trasgu despidióse y siguió’l so camín. Quedé yo reflexonando sobre aquel sucesu y entós el mio maxín llevóme al pendolín a una comparación. Pensé yo qu’hai munchos asturianos que traten d’amazcarar los sos rasgos culturales y llingüísticos col envís de pasar desapercibíos n’ambientes que consideren “finos” y onde sienten vergoña de presentase como son en realidá. Y sucede con frecuencia que se-yos escapa dalguna pallabra, o dalgún detalle, que faen que la so trampa rescample dexándolos n’evidencia…
Y pienso yo cuánto meyor-y diría a esa xente si fueren per esti mundu como realmente son, ensin avergonzase d’ello y llevándolo con arguyu y ensin complexu nengún. De xuro que diben tener muncho adelantao y nun tendríen que pasar la vida con esi aforfugu del que, de contino, s’obliga a comportase a ún como’l que nun ye…
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.